ACTIVITAT 4: BARRERES LINGÜÍSTIQUES
Objectiu: Ser capaç d’empatitzar amb les famílies i buscar estratègies per afavorir la comunicació
Imagineu que sou una família que va a viure a un altre país. Intenteu que la vostra comunicació amb l’escola sigui fluida, però us trobeu amb algunes dificultats. Intenta relacionar les paraules del mateix significat: (català, castellà, àrab, hindi i anglès)
Hola |
Gracias |
Aapaka din shubh ho |
Buenos días |
Almadrasa |
Mae alsalama |
Goodbye |
Mausam |
Hello |
Tiempo |
School |
Namaste |
Yawm jayid |
Shukran |
Vidyaalay |
Taqs |
Alavida |
Time |
Good Morning |
Thanks |
Escuela |
Dhanyavaad |
Adiós |
Marhaban |
Joc de rol en parelles. Una de vosaltres representa a la família i l’altre a la tutora. Com a família voleu fer una entrevista amb la tutora per veure com s'adapta el vostre fill o filla a l'escola. Podeu fer servir aquestes frases:
Hindi: Shubh dopahar, ham aapake saath ek saakshaatkaar karana chaahate hain (Bona tarda, ens agradaria fer una entrevista amb vostè)
Àrab: Kayf yataeamal tifli mae 'aqranih fi almadrasati? (Com es relaciona el meu fill amb els seus companys a l'escola?)
Xinès: Zhè suǒ xuéxiào tígōng nǎxiē kèwài huódòng? (Quines extraescolars s'ofereixen en aquesta escola?)
Com a famílies, com us heu sentit en veure que voleu saber un seguir de coses i la mestra no us entén?
Com a mestres, si us trobeu en aquesta situació, què faríeu? Proposeu estratègies per afavorir la comunicació.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada