ACTIVITAT 4: BARRERES LINGÜÍSTIQUES

 Objectiu: Ser capaç d’empatitzar amb les famílies i buscar estratègies per afavorir la comunicació

  1. Imagineu que sou una família que va a viure a un altre país. Intenteu que la vostra comunicació amb l’escola sigui fluida, però us trobeu amb algunes dificultats. Intenta relacionar les paraules del mateix significat: (català, castellà, àrab, hindi i anglès)


Hola

Gràcies

Bon dia

Escola

Temps

Adeu


Hola

Gracias

Aapaka din shubh ho

Buenos días

Almadrasa

Mae alsalama

Goodbye

Mausam

Hello

Tiempo

School

Namaste

Yawm jayid

Shukran

Vidyaalay

Taqs

Alavida

Time

Good Morning

Thanks

Escuela

Dhanyavaad

Adiós

Marhaban


  1. Joc de rol en parelles. Una de vosaltres representa a la família i l’altre a la tutora. Com a família voleu fer una entrevista amb la tutora per veure com s'adapta el vostre fill o filla a l'escola. Podeu fer servir aquestes frases:

  • Hindi: Shubh dopahar, ham aapake saath ek saakshaatkaar karana chaahate hain (Bona tarda, ens agradaria fer una entrevista amb vostè)

  • Àrab: Kayf yataeamal tifli mae 'aqranih fi almadrasati? (Com es relaciona el meu fill amb els seus companys a l'escola?)

  • Xinès: Zhè suǒ xuéxiào tígōng nǎxiē kèwài huódòng? (Quines extraescolars s'ofereixen en aquesta escola?)

  1. Com a famílies, com us heu sentit en veure que voleu saber un seguir de coses i la mestra no us entén?

  2. Com a mestres, si us trobeu en aquesta situació, què faríeu? Proposeu estratègies per afavorir la comunicació.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ACTIVITAT 3: IDENTIFICACIÓ DE BARRERES

ACTIVITAT 2: PARTICIPACIÓ FAMILIAR A L'ESCOLA