ACTIVITAT 3: IDENTIFICACIÓ DE BARRERES
Objectiu: Identificar les barreres presents en la participació familiar i buscar-ne solucions.
A continuació, trobeu 4 casos. Identifiqueu el tipus de barrera a què correspon cadascú (a partir d'un estudi canadenc, citat a Garreta i Bochaca, 2008):
La Naima assisteix a una reunió de famílies convocada per l’escola per parlar sobre la rebuda dels infants a EI3. Quan arriba, es troba amb una situació confusa, en què no entén gaire què estan explicant les mestres, ja que ella no domina la llengua vehicular de l’escola.
La Tamara és una mestra d’educació primària que sempre es preocupa per establir una bona comunicació amb les famílies dels infants de la seva aula. Sovint, envia missatges a través del Dinantia i les famílies li fan el retorn en persona o via telemàtica. Tot i això, s’ha trobat amb la família d’en Matías, que mai no contesten als seus missatges i sembla que no tenen interès per saber l’evolució del seu fill.
El Jack és un infant d’una família nouvinguda que està preocupat per si trobarà amics i/o si podrà seguir el ritme de classe, ja que la seva llengua no és la vehicular del centre. Per aquesta raó, fan una primera entrevista amb l’escola, per tal d’ensenyar-los l’entorn i l’aula on anirà el seu fill. Tot i això, la sensació de la família és que l’escola presenta desinterès, indiferència i prejudicis.
La Mirna és una nena que necessita un acompanyament molt personalitzat, ja que li és difícil seguir el ritme de la classe i estar concentrada. La família, després d’una reunió amb el director i la tutora de la seva filla, va quedar-se tranquil·la en saber que la seva filla estaria ben acompanyada. Però, després de mesos s’han adonat que en els mestres els hi falta formació i alhora hi ha una deficiència de coordinació entre els membres professionals.
Què en penseu d’aquests casos?
Reflexioneu sobre l’actuació dels mestres i famílies. Completeu aquesta taula tot indicant aquelles actuacions que us han semblat poc correctes i busqueu alternatives.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada