ACTIVITAT 3: IDENTIFICACIÓ DE BARRERES

 Objectiu: Identificar les barreres presents en la participació familiar i buscar-ne solucions.

  1. A continuació, trobeu 4 casos. Identifiqueu el tipus de barrera a què correspon cadascú (a partir d'un estudi canadenc, citat a Garreta i Bochaca, 2008):

  • La Naima assisteix a una reunió de famílies convocada per l’escola per parlar sobre la rebuda dels infants a EI3. Quan arriba, es troba amb una situació confusa, en què no entén gaire què estan explicant les mestres, ja que ella no domina la llengua vehicular de l’escola. 

  • La Tamara és una mestra d’educació primària que sempre es preocupa per establir una bona comunicació amb les famílies dels infants de la seva aula. Sovint, envia missatges a través del Dinantia i les famílies li fan el retorn en persona o via telemàtica. Tot i això, s’ha trobat amb la família d’en Matías, que mai no contesten als seus missatges i sembla que no tenen interès per saber l’evolució del seu fill.

  • El Jack és un infant d’una família nouvinguda que està preocupat per si trobarà amics i/o si podrà seguir el ritme de classe, ja que la seva llengua no és la vehicular del centre. Per aquesta raó, fan una primera entrevista amb l’escola, per tal d’ensenyar-los l’entorn i l’aula on anirà el seu fill. Tot i això, la sensació de la família és que l’escola presenta desinterès, indiferència i prejudicis. 

  • La Mirna és una nena que necessita un acompanyament molt personalitzat, ja que li és difícil seguir el ritme de la classe i estar concentrada. La família, després d’una reunió amb el director i la tutora de la seva filla, va quedar-se tranquil·la en saber que la seva filla estaria ben acompanyada. Però, després de mesos s’han adonat que en els mestres els hi falta formació i alhora hi ha una deficiència de coordinació entre els membres professionals. 


  1. Què en penseu d’aquests casos?

  2. Reflexioneu sobre l’actuació dels mestres i famílies. Completeu aquesta taula tot indicant aquelles actuacions que us han semblat poc correctes i busqueu alternatives. 


ACTUACIÓ MESTRES

ACTUACIÓ FAMÍLIES



COM HO SOLUCIONARIES?

COM HO SOLUCIONARIES?



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ACTIVITAT 4: BARRERES LINGÜÍSTIQUES

ACTIVITAT 2: PARTICIPACIÓ FAMILIAR A L'ESCOLA

JUSTIFICACIÓ TEÒRICA