ACTIVITAT 1: ABANS DE RES... EMPATIA

Objectiu: Reflexionar envers els diferents graus de participació a partir d’un exercici d’empatia.

a. L’equip directiu vol conèixer l’opinió de les famílies i els mestres en relació amb la participació familiar al centre, i convoca al claustre i a la representació de l’AFI. Imagineu que vosaltres sou part de la comunitat educativa d'aquest centre i repartiu els següents rols: 

  • Família que participa en el centre

  • Família que no participa en el centre 

  • Mestra a favor de la participació de les famílies al centre 

  • Mestra en contra de la participació de les famílies al centre  


El director de l’escola us planteja un seguit de preguntes:

  • Què pensa i sent? Què li preocupa?

  • Què veu? (Com percep l’entorn): Com es comporten els altres? Com els miren? 

  • Què diu i fa? (Com respon): Com és la seva actitud cap als altres?

Individualment, cadascú ha de respondre a aquestes preguntes en relació amb el rol que li ha tocat. Després, per grups, compartiu les vostres respostes i reflexions, tot fent la representació d'aquesta reunió. 

b. Quines conseqüències creieu que comporta l’exclusió de les famílies de l’escola?

Conseqüències en les famílies 



Conseqüències en les mestres



Conseqüències en els infants 





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ACTIVITAT 3: IDENTIFICACIÓ DE BARRERES

ACTIVITAT 4: BARRERES LINGÜÍSTIQUES

ACTIVITAT 2: PARTICIPACIÓ FAMILIAR A L'ESCOLA